Jak ułatwić sobie życie Sensity.pl

Jak ułatwić sobie życie? Zasada proaktywnych liczb.

Zbyt dużo obowiązków, zbyt mało czasu.

Większość z nas zgodzi się z tym twierdzeniem. Aby lepiej radzić sobie z codziennymi obowiązkami warto wypróbować metodę sześciu szczęśliwych liczb. Pomoże Ci ona zrealizować określone zadania w ciągu kilku-kilkudziesięciu minut, pozytywnie wpłynie na Twoje zdrowie oraz produktywność. Poszczególne numery nie zostały wybrane przypadkowo, lecz bazują na wynikach badań oraz poradach ekspertów.

Numer 2:

Jeśli zadanie, które masz wykonać zajmie Ci tylko dwie minuty (lub mniej), to zabierz się za nie od razu. Stosowanie zasady dwóch minut sprawi, że drobne czynności nie będą zalegać na Twojej liście rzeczy do zrobienia.

Numer 5:

Kiedy jesteś już zmęczony i zniechęcony, ale nie możesz odpocząć, bo wiesz, że czeka na Ciebie kolejne zadanie (w domu lub w pracy), zastosuj zasadę pięciu minut. Powiedz sobie, że będziesz pracował przez pięć minut, a potem jeśli będziesz chciał, to przerwiesz. Może okazać się, że skoro już zacząłeś, to będziesz pracować dłużej. A nawet jeśli przerwiesz pracę, to w przyszłości będziesz miał już pięć minut mniej do końca.

Numer 11:

Jedenaście minut, według badań przeprowadzonych przez I-Min Lee z Harvard Medical School, to minimalny czas, jaki powinniśmy poświęcać dziennie na ćwiczenia. Osoby, które ćwiczą przez jedenaście minut dziennie żyją ok. 1,8 roku dłużej niż niećwiczący. Zapamiętaj, że mimo tego, że jesteś zapracowany, to możesz czerpać korzyści nawet z tak krótkiego czasu poświęconego aktywności fizycznej.

Numer 15:

Jeśli kusi Cię kolejny kawałek czekolady albo masz ochotę zapalić papierosa, to zasada piętnastu minut jest dla Ciebie. Wyniki badań potwierdzają, że nasze zachcianki mimo, że potrafią być bardzo intensywne, trwają zaskakująco krótko. Alan Marlatt opisuje je jako fale, które dążą do kulminacji, a następnie powoli się rozpadają. Wiedząc, że w ciągu piętnastu minut pragnienie będzie powoli zanikać, łatwiej będzie Ci się oprzeć pokusie.

Numer 20:

Gdy usilnie starasz się rozwiązać problem, ale za każdym razem kończy się porażką, to pozwól sobie na dwudziestominutową przerwę. Zajmij się czymś innym, poczytaj książkę, porozmawiaj z przyjacielem, idź na spacer. Zrelaksuj się. Po przerwie łatwiej Ci będzie odnaleźć rozwiązanie, doświadczysz tzw. momentu aha. Dlaczego? Ponieważ Twój mózg uwolni się od stresu i pozwoli na bardziej kreatywny sposób myślenia.

Numer 43:

Jeśli masz więcej czasu na aktywność fizyczną (niż zaproponowane wcześniej jedenaście minut), to zdaniem badaczy powinieneś poświęcać czterdzieści trzy minuty dziennie na ćwiczenia fizyczne. Takie osoby żyją o ponad 4 lata dłużej niż niećwiczący, a dla porównania osoby ćwiczące przez dwadzieścia dwie minuty dziennie żyją dłużej o około 3 lata.

—-

Tekst opracowała Agata Baca

*na podstawie artykułu: Meg Selig,  psychologytoday.com

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *