Jak sobie poradzić z jesienną depresją Sensity.pl

Jak sobie poradzić z jesienną depresją?

Jesień wielu z nas kojarzy się z ferią barw liści, niekiedy odpoczynkiem po wakacyjnych podróżach, okresem porządkowania spraw po urlopie. Dla niektórych z nas oznacza ona jednak obniżenie nastroju, smutek, popadanie w melancholię, stagnację. Nazywamy to niekiedy popadaniem w „dół” bądź jesienną depresją.

W świecie medycznym od pewnego czasu używa się terminu depresja sezonowa, niemniej warto pamiętać, że do jej zdiagnozowania nie wystarczy wyłącznie smutek towarzyszący opadom deszczu i konieczności pozostania w domu, zamiast spaceru w słońcu, do którego przyzwyczaiły nas letnie miesiące.

Jakie są objawy depresji sezonowej?

Spośród symptomów depresji sezonowej wymienić można:

  • obniżenie nastroju,
  • zmęczenie,
  • trudności z koncentracją,
  • zaburzenia snu,
  • zaburzenia apetytu.

Jeśli obserwujemy u siebie powyższe symptomy wskazana jest kontrolna wizyta u specjalisty.

Jak sobie poradzić z depresją sezonową?

Oficjalne statystyki mówią, że depresja sezonowa może dotyczyć nawet co dziesiątego z nas, niemniej warto zauważyć, że obniżenie nastroju w porze jesiennej dotyczy większości z nas.

Bardzo istotnym jest wówczas poszukiwanie atrakcyjnych hobby, które poprawiają nam nastrój, poszukiwanie możliwości kontaktu z rodziną czy przyjaciółmi. Jednym ze sposobów, które poprawiają nam nastrój jest również wykonywanie ćwiczeń fizycznych. Wskazane jest również korzystanie z każdej słonecznej chwili, którą warto spędzać poza domem.

Zachęcamy do lektury artykułu na temat depresji sezonowej.

Autor:  Paweł Stępień

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *